Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

ΔΗΜΟΣ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ - 60 χιλιόμετρα ακτογραμμής. Τι πουλιέται, τι μένει.....- - Δ.Τ. 25/7/2014


                       ΔΗΜΟΣ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

                60 χιλιόμετρα ακτογραμμής.  Τι πουλιέται,  τι μένει.....

 
Ήδη σήμερα στο Δήμο, στο 76% των ακτών δεν διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση!

Τρεις οργανωμένες ακτές κολύμβησης, με εισιτήριο και χρήσεις που ταλαιπωρούν τους κατοίκους και ρυπαίνουν τις παραλίες, χρήσεις που δεν συνάδουν στο χαρακτήρα των οργανωμένων πλαζ, καταστήματα που καταλαμβάνουν τμήματα των ακτών, ακόμη και πολυτελείς κατοικίες στη Βουλιαγμένη χτισμένες δίπλα στη θάλασσα.... 

Όμως, η κατάσταση αυτή πρόκειται να επιδεινωθεί ραγδαία με τις μελλούμενες εκποιήσεις για την ιδιωτική εκμετάλλευση των ακτών.

Οι μνημονιακοί νόμοι έχουν προλειάνει το έδαφος. Οι νόμοι για τις στρατηγικές επενδύσεις, για την αναδιάρθρωση του ΕΟΤ, για τις χρήσεις γης και την πολεοδομική ανασυγκρότηση, με επιστέγασμα το σχέδιο νόμου για τους αιγιαλούς και το σχέδιο νόμου για την εκμετάλλευση των δασών, πρόκειται να οδηγήσουν σε περαιτέρω υποβάθμιση του Δήμου μας και αλλοίωση του εξαιρετικού κάλλους φυσικού μας τοπίου.
 
■ Η Α' ΠΛΑΖ και ο ελεύθερος χώρος του ΠΡΩΗΝ ΚΑΜΠΙΓΚ Βούλας, εκτάσεις μεγαλύτερες των 200 στρεμμάτων, έχουν περιέλθει στην 'Αττικό Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ', που προχωρά εσπευσμένα στην κατάρτιση σχεδίων για την αξιοποίηση - ιδιωτικοποίησή τους (βλέπε σχετικά δημοσιεύματα....).Οι μνημονιακοί νόμοι δίνουν τη δυνατότητα για νέα δόμηση στις εκτάσεις αυτές και για χωροθέτηση χρήσεων κατά το δοκούν!

         Σήμερα τη διαχείριση των χώρων αυτών έχει η ΕΤΑΔ ΑΕ (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ). Η μεν πλαζ είναι   μισθωμένη στις Απολλώνιες Ακτές ΑΕ, το δε πρώην κάμπινγκ είναι μια από τις ελάχιστες ελεύθερες παραλίες. Ο χώρος είναι προσβάσιμος  σε χιλιάδες λουόμενους και  διατηρείται καθαρός από εθελοντές που διεκδίκησαν το άνοιγμα του χώρου  και που, μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου  για το άνοιγμα του, ανέλαβαν το βάρος και την ευθύνη της λειτουργίας του.

 Η νήσος ΥΔΡΟΥΣΑ, έκτασης μερικών δεκάδων στρεμμάτων, είναι προστατευόμενη περιοχή ως προς τη χλωρίδα, την πανίδα και τους αρχαιολογικούς της χώρους, σύμφωνα με το ΠΔ 1-3-2004 (ΦΕΚ 254Δ) και χαρακτηρίζεται δασική από το Δασαρχείο Πειραιά. Σύμφωνα με το ίδιο ΠΔ, καμία δόμηση δεν επιτρέπεται στη νήσο.

 Την 'αξιοποίησή' της, ωστόσο, έχουν βάλει στόχο οι φερόμενοι ως ιδιοκτήτες, διατεινόμενοι ότι θα επενδύσουν σε μεγάλης κλίμακας έργα, ώστε να προσελκύσουν εκδηλώσεις και γάμους πλουσίων από όλο τον κόσμο και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσουν τα 5 εκατ. των Αθηναίων!  Αναφέρονται ψευδώς σε σχετική μελέτη του ΕΜΠ και παρακάμπτοντας το Δήμο, επιχειρούν να αποσπάσουν τη συγκατάθεση κυβερνητικών παραγόντων, ώστε να κατασκευάσουν λιμάνι, μεγάλο υπαίθριο λυόμενο θέατρο και πολλές άλλες κατασκευές πάνω στη νήσο.

Δυστυχώς, οι μνημονιακοί νόμοι, δυνητικά, παρέχουν τη δυνατότητα για την κατασκευή πολλών από τα παραπάνω, χωρίς σεβασμό στο τοπίο και την πολιτιστική μας κληρονομιά, χωρίς στοιχειώδη περιβαλλοντική μέριμνα και με απόλυτη περιφρόνηση στις ανάγκες των πολιτών.

■ Η Β' ΠΛΑΖ Βούλας, έκτασης 55 στρεμμάτων, μετά τη διάλυση της σύμβασης με τις Απολλώνιες Ακτές ΑΕ, που μίσθωναν το χώρο, έχει μετατραπεί σε σκουπιδότοπο! Σήμερα,  τη διαχείρισή της έχει η ΕΤΑΔ ΑΕ (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ) και ενδέχεται   να προβεί σε μέτρα για την ιδιωτική της εκμετάλλευση, αντί να παραχωρήσει την έκταση στο Δήμο, προκειμένου να καθαριστεί και να αποδοθεί στους δημότες.

■ Στην περιοχή Αγ. Νικολάου ΚΑΒΟΥΡΙΟΥ σε ελεύθερη αμμουδιά ακτογραμμής μήκους 300 μέτρων,  τοποθετήθηκε πρόσφατα αυθαίρετη μεταλλική περίφραξη, που απομακρύνθηκε μετά από άμεση κινητοποίηση των κατοίκων. Κάποιοι διατείνονται ότι κατέχουν τίτλους ιδιοκτησίας, ενώ μεγαλοεφοπλιστής, που αγόρασε και μετατρέπει το παράπλευρο ξενοδοχείο σε πολυτελή κατοικία πάνω στο κύμα, έχει καταλάβει τμήμα της παραλίας και προσδοκά να οικειοποιηθεί ολόκληρη την έκταση!

■ Η χερσόνησος του ΑΣΤΕΡΑ, συνολικής έκτασης 500 στρεμμάτων μαζί με τους αιγιαλούς, έκταση που περιλαμβάνει περιοχές απολύτου προστασίας και αρχαιολογικούς χώρους, ξεπουλιέται ολόκληρη στο Αραβικό fund με το εξευτελιστικό για το Ελληνικό Δημόσιο τίμημα των 80 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καταβληθεί σταδιακά. Σύμφωνα με τα υπό έγκριση ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων),εκτός από το ξενοδοχείο, θα δοθεί η δυνατότητα να ανεγερθούν 38.000 τμ πολυτελείς κατοικίες, ένα γκέτο πλουσίων δηλαδή...
 
Στη δασική και αρχαιολογική έκταση του Εκκλησιαστικού Ορφανοτροφείου Βουλιαγμένης, που, σύμφωνα με τα ΕΣΧΑΔΑ(Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων), θα προσαρτιστεί μελλοντικά και αυτή στον ΑΣΤΕΡΑ, παλιά κτήρια του Ορφανοτροφείου έχουν ήδη μετατραπεί σε πολυτελείς βίλες δίπλα στη θάλασσα! Ερήμην του Δήμου, εγκρίθηκε πρόσφατα μελέτη διαμόρφωσης της έκτασης από τον ΟΡΣΑ (Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας), μελέτη που υποβλήθηκε στον ΟΡΣΑ  στις 20/6/14, μετά το νόμο για τη κατάργησή του!
■ Η ΠΛΑΖ της Βουλιαγμένης, είναι η μόνη πλαζ του Δήμου, από την οποία το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει το σύνολο των εισιτηρίων, δηλαδή περίπου 500.000 ευρώ τον χρόνο. Και όμως και αυτή η πλαζ παραδίδεται σε 'επενδυτές' με διαγωνισμό της ΕΤΑΔ ΑΕ (Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου), που ολοκληρώνεται τις μέρες αυτές και με προτιμητέο επενδυτή το Αραβικό fund του ΑΣΤΕΡΑ! Από τους μνημονιακούς νόμους δίνεται η δυνατότητα στους «επενδυτές» να χωροθετήσουν    χρήσεις κατά το δοκούν και, μέσω ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων), να δομήσουν  τουριστικές εγκαταστάσεις και διάφορα άλλα κέντρα ψυχαγωγίας,    αποκλείοντας τους πολίτες και από αυτήν την παραλία  ή θεσπίζοντας πανάκριβο εισιτήριο εισόδου...
 
■ Για την ελεύθερη ανατολική ΠΑΡΑΛΙΑ της Βάρκιζας και την ΠΛΑΖ της Βάρκιζας, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη σενάρια ιδιωτικής εκμετάλλευσης. Με αφορμή, όμως, τη μελέτη Δοξιάδη, για την οποία η ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) εγκρίθηκε εσπευσμένα από το Υπουργείο, παρά την αντίθετη γνώμη του Δήμου και της Περιφέρειας, είναι πολύ πιθανό, για την κατασκευή του έργου, να εκχωρηθεί ολόκληρη η έκταση στους επενδυτές...

Έτσι, δεν θα έχει απομείνει καμιά σχεδόν ελεύθερη παραλία για τους δημότες και για τους επισκέπτες.

Είναι σκανδαλώδες το γεγονός ότι όλα αυτά μεθοδεύονται στο όνομα του δημόσιου χρέους και της τουριστικής ανάπτυξης. Πέρα από τα εξευτελιστικά ανταλλάγματα, που υπολείπονται του 10% των αντικειμενικών αξιών των περιοχών αυτών, καταστρέφεται το φυσικό μας τοπίο, οι αιγιαλοί, οι αρχαιολογικοί χώροι και οι δασικές εκτάσεις, που είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα για βιώσιμη και  αειφόρο  τουριστική ανάπτυξη.

Τις περιφραγμένες και τσιμεντοποιημένες παραλίες περιφρονούν πρώτα απ' όλα οι τουρίστες. Υπάρχει παγκόσμια σχετική εμπειρία, αλλά και στο Δήμο μας διαπιστώνουμε ότι κανένας τουρίστας δεν επισκέπτεται τις οργανωμένες πλαζ. Σίγουρα, κάποια μεγάλα οικονομικά κέντρα θα ωφεληθούν από τη δημιουργία γκέτο πλουσίων, εγχώριων και μη. Αντίθετα, δεκάδες μικρές τουριστικές επιχειρήσεις, που σήμερα προσπαθούν να επιβιώσουν, θα πληγούν ακόμη περισσότερο. Με θέσπιση κινήτρων για τις επιχειρήσεις αυτές, καθώς και για τις εκατοντάδες αδιάθετες παραθεριστικές κατοικίες στην περιοχή, με απελευθέρωση και διαφύλαξη των ακτών, των δασών και των αρχαιολογικών χώρων και με διάφορες άλλες 'συνέργειες', όπως οδική και ακτοπλοϊκή σύνδεση κλπ, μπορούμε να πετύχουμε τουριστική ανάπτυξη που θα διασφαλίζει δουλειά στους κατοίκους και θα σέβεται το περιβάλλον.

Τέλος, ως πρώτο βήμα, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να περιέλθει η διαχείριση των ακτών στο Δήμο. Αν και παλαιότερα ο ΕΟΤ(Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού) ή η ΕΤΑ ΑΕ(Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα) υπέγραφε συμβάσεις παραχώρησης μεγάλων παραλιακών εκτάσεων στους Δήμους, σήμερα η ΕΤΑΔ ΑΕ(Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου), όχι μόνο δεν υπογράφει νέες, αλλά ούτε ανανεώνει αυτές που έληξαν πρόσφατα. Ζητά χρηματικά ανταλλάγματα από τους Δήμους, σαν να είναι οι ακτές εμπορεύσιμο είδος! Οι Δήμοι με την οικονομική ασφυξία που τους έχει επιβληθεί, δεν μπορούν φυσικά να ανταποκριθούν!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δυτική παραλία της Βάρκιζας, για την οποία έληξε η σύμβαση παραχώρησης. Ο Δήμος εξακολουθεί και συντηρεί την έκταση με δικά του έξοδα. Απάντηση στο αίτημά του για ανανέωση της σύμβασης δεν λαμβάνει. Η Κτηματική Υπηρεσία μάλιστα προσέφυγε δικαστικά, γιατί κάποιοι καταστηματάρχες καταβάλλουν τέλη τραπεζοκαθισμάτων στο Δήμο και όχι στην ΕΤΑΔ ΑΕ(Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου)!

Το ασφυκτικό αυτό περιβάλλον για τους Δήμους θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση των παραλιών μας, στοιχείο που αξιοποιείται από την κυβέρνηση για τη σχεδιαζόμενη  εκποίησή τους....
 
 
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ  ΠΟΛΙΤΩΝ
ΒΑΡΗΣ - ΒΟΥΛΑΣ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

   25 / 7 / 2014
 

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Ψήφισμα : Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος στο Σχέδιο Νόμου : Ιδιωτική πολεοδόμηση - Δασικής Νομοθεσίας

                                                                 Επιμελητήριο  Περιβάλλοντος  και  Βιωσιμότητος
Καλλιδρομίου 30 & Ζωοδόχου Πηγής  ΤΚ 11473 Αθήνα
τηλ : 210-3823.850 | email:  info@environ-sustain.gr

 
Αθήνα, 24/7/2014

Θέση του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος στο Σχέδιο Νόμου
«Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση – Βιώσιμη ανάπτυξη οικισμών- Ρυθμίσεις Δασικής Νομοθεσίας»

Κάλεσμα φορέων και πολιτών σε Ψήφισμα

Στο Κράτος Δικαίου ο νόμος, εκτός από το τυπικό στοιχείο της ψήφισής του από τη Βουλή, οφείλει να διαθέτει και συγκεκριμένα ποιοτικά γνωρίσματα τα οποία του εξασφαλίζουν το κύροςγνησίου κανόνα δικαίου και την αποδοχή των πολιτών. 
Πρέπει, πρώτα απ’ όλα, να αποσκοπεί στην επίλυση ενός δημοσίου προβλήματος, το οποίο έχει δομηθεί και μελετηθεί επαρκώς από τις αρμόδιες υπηρεσίες.  Πρέπει να είναι γενικός, αντικειμενικός και αφηρημένος, να μην εξαντλείται δηλαδή σε αποσπασματικές ρυθμίσεις ατομικών περιπτώσεων ή στη χαριστική ικανοποίηση μεμονωμένων συμφερόντων που «σκοντάφτουν» στην κείμενη νομοθεσία. Τέλος, πρέπει να είναι σύμφωνος με το Σύνταγμα. Ο τελευταίος λόγος ανήκει, βέβαια, στα Δικαστήρια, πλην όμως η Εκτελεστική εξουσία είναι σε θέση να κάνει μια, κατά το μάλλον ή ήττον, ασφαλή πρόβλεψη για τη συνταγματικότητα των νομοσχεδίων της, αρκεί να διαβάσει το Σύνταγμα και τη νομολογία, ιδίως του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το επίμαχο νομοσχέδιο «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση – Βιώσιμη ανάπτυξη οικισμών- Ρυθμίσεις Δασικής Νομοθεσίας» είναι προφανές ότι αντιλαμβάνεται ως δημόσιο πρόβλημα την υπερεπάρκεια της χώρας σε δάση και δασικές εκτάσεις, τα οποία πρέπει, ως εκ τούτου, να αποψιλωθούν και να οικοδομηθούν, καθώς την ανεπαρκή επιχειρηματική τους εκμετάλλευση και την ανάγκη να εγκατασταθούν σε αυτά από δεξαμενές καυσίμων και μονάδες διαχείρισης αποβλήτων μέχρι σφαγεία, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, τουριστικά χωριά και νεκροταφεία. Αντιλαμβάνεται επίσης ως δημόσιο πρόβλημα την υπερβολική προστασία των αναδασωτέων εκτάσεων, με αποτέλεσμα να αίρεται η υποχρεωτική αναδάσωση, να ανακαλούνται οι αναδασώσεις χιλιάδων στρεμμάτων και να επιτρέπονται πλείστες όσες χρήσεις σε καμμένα και αποψιλωμένα. Θεωρεί επίσης ως δημόσιο πρόβλημα την ανεπάρκεια οικισμών στη χώρα, με αποτέλεσμα να επιτρέπεται η δημιουργία αορίστου αριθμού νέων οικισμών, εική και ως έτυχε, σε 50, 100 και 200 στρέμματα ακόμα και μέσα σε δάση, κατά το δοκούν των επιχειρηματιών, καθ’ υπέρβαση ακόμα και των Ρυθμιστικών Σχεδίων που επιβάλλουν την ανάσχεση εξάπλωσης πόλεων όπως η Αθήνα. 
Θεωρεί ότι η σάρωση παγίων νομοθετημάτων, όπως ο Δασικός Νόμος 998/1979, και η αντικατάστασή τους με σωρεία φωτογραφικών διατάξεων, καθώς και η τροποποίησηδεκάδων διατάξεων που ψηφίστηκαν μέχρι και προχθές, δεν θα δημιουργήσουν καμμία ανασφάλεια στους πολίτες που θα κληθούν να συμμορφωθούν, καμμία σύγχυση στη Διοίκησηπου θα κληθεί να τις εφαρμόσει και καμμία καθυστέρηση στα Δικαστήρια που θα κληθούν να τις ελέγξουν.
Θεωρεί ότι δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο από το άρθρο 24 του Συντάγματος που επιβάλλει τονορθολογικό χωροταξικό σχεδιασμό και απαγορεύει τη μεταβολή που προορισμού των δασών και δασικών εκτάσεων, εκτός εάν συντρέχει ανάγκη άλλης χρήσεως ζωτικής για την εθνική οικονομία, με δεδομένα και παραμέτρους εθνικού επιπέδου, η δε θυσία του δάσους είναι το μοναδικό πρόσφορο μέσο για την ικανοποίηση της ανάγκης αυτής (ΣτΕ 2435/1993 κ.ά.), ούτε από το άρθρο 117 παρ. 3 του Συντάγματος, που επιτάσσει την υποχρεωτική αναδάσωση και αποκλείει τη διάθεση των αναδασωτέων για άλλο προορισμό. Θεωρεί ότι η Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έχει παγίως κηρύξει αντισυνταγματικές διατάξεις νόμων που επέτρεπαν την ιδιωτική πολεοδόμηση, καθώς και χρήσεις εντός δασών πολύ ηπιότερες από τις επίμαχες, δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Ίσως πάλι να θεωρεί ότι τα εμπόδια από τις συνταγματικές διατάξεις και τη νομολογία του ΣτΕ θα αρθούν σύντομα με την κατάργηση αμφοτέρων.
Αυτά θεωρεί το νομοσχέδιο.  Καλούμε τους βουλευτές όλων των κομμάτων, οι οποίοι θα κληθούν σε λίγες μέρες να αποφασίσουν, να έχουν διαφορετική γνώμη και να τοκαταψηφίσουν


Φορείς και πολίτες που συμφωνούν με το παρόν, καλούνται να το γνωστοποιήσουν στο emailinfo@environ-sustain.gr το ταχύτερο δυνατόν, διότι η ψήφιση του Νομοσχεδίου στη Βουλή προγραμματίζεται για ερχόμενη Τρίτη 29 Ιουλίου 2014.

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ για τις ΑΚΤΕΣ μας ! - ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ για την Υδρούσα ! - - Δ.Τ. 18/7/2014


                                  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

                         ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ για τις ΑΚΤΕΣ μας!

                           ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ για την Υδρούσα!

Το νομοσχέδιο για τους αιγιαλούς  είναι ανεπίδεκτο οποιασδήποτε βελτίωσης και πρέπει να αποσυρθεί, γιατί όλη του η φιλοσοφία καταστρατηγεί θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές.

·       Επιτρέπει στα οικονομικά συμφέροντα την ανοικοδόμηση ακτών και αιγιαλών

·       Καταργεί ουσιαστικά την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες.

·       Καταστρέφει ανεπανόρθωτα το τοπίο, το περιβάλλον και τις αρχαιότητες.

·       Παραχωρεί λίμνες, θάλασσες, νησίδες, υφάλους και σκοπέλους.

·       Νομιμοποιεί αυθαίρετα ξενοδοχεία.

·       Αφαιρεί κάθε προοπτική για μακρόπνοη οικονομική ανάκαμψη του λαού και βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Ο τουρισμός υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών θα  εγκαταλείψει την Ελλάδα, όπως εγκατέλειψε και την Ισπανία.

·        Οδηγεί σε μια τεράστια περιβαλλοντική και πολιτιστική καταστροφή

 

Οι φωνές κατά του νομοσχεδίου πληθαίνουν, ενώ συνεχίζουν να συγκεντρώνονται υπογραφές. Έως τις  17/7/14 το Ψήφισμα για την απόσυρση του Νομοσχεδίου για τον Αιγιαλό έχουν υπογράψει 202 φορείς και οργανώσεις και πολλοί πολίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το πανελλήνιο δίκτυο ΑΚΤΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ, πέρα και πάνω από κομματικές προτιμήσεις όπως προαναφέρθηκε, συνεχίζει σειρά δράσεων και εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα και έρχεται σε επαφή και με το εξωτερικό, για την ενημέρωση και κινητοποίηση των πολιτών, ελλήνων και ξένων, με σύνθημα τη σωτηρία των αιγιαλών από την ασύδοτη ανοικοδόμηση και την προάσπιση του δικαιώματος της ελεύθερης πρόσβασης όλων σε παραλίες και ακτές. Αυτή τη στιγμή σε όλη τη χώρα λαμβάνουν χώρα δράσεις και εκδηλώσεις από τοπικούς φορείς με την υποστήριξη του Δικτύου.  Το σημείο επαφής και ενημέρωσης είναι το http://aktesora0.wordpress.com. Συνεχίζουμε !

  Μέσα στο ανησυχητικό αυτό κλίμα για το μέλλον των ελληνικών αιγιαλών,  τα πρόσφατα δημοσιεύματα στον Τύπο περί «αξιοποίησης» της Υδρούσας δημιουργούν πολλά ερωτηματικά.

Η Υδρούσα είναι ένα μικρό νησί απέναντι από την ακτή της Βούλας με  έκταση 56.864τ.μ. -τα περισσότερα εκ των οποίων είναι αιγιαλός- και κατά το μεγαλύτερο μέρος είναι δασική. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω  των αρχαιολογικών αλλά και νεότερων ιστορικών καταλοίπων που υπάρχουν εκεί  και της σπανιότητας των πουλιών που ενδημούν στην περιοχή ,

Το νησί είναι ιδιοκτησία της οικογένειας Αλλαμανή και  η προβολή από μερίδα του τύπου του ενοικιαστή Κώστα Σελίμη,  ως τάχα νέου και ταλαιπωρημένου από το ελληνικό δημόσιο  ιδιοκτήτη  του νησιού, συσκοτίζει την ουσία του ζητήματος και αποκρύπτει τα πραγματικά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από την εκμετάλλευση  της Υδρούσας. Με σκοπό τη δημιουργία εντυπώσεων  αναφέρεται ψευδώς  ότι υπάρχει μελέτη του ΕΜΠ για την επένδυση, ενώ ούτε το ΕΜΠ ούτε άλλος   επίσημος φορέας έχει εγκρίνει την τουριστική αξιοποίηση  του νησιού.  Δεν πρόκειται για μια ήπια οικολογικού χαρακτήρα επένδυση,  μιας και προβλέπεται η κατασκευή λιμανιών, θεάτρου 500 θέσεων, ζωνών διασκέδασης, κατασκευών που θα εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επισκεπτών από όλη την Αττική και «που, αργότερα, θα διαμορφωθούν, ώστε να επισκέπτονται το νησί Κινέζοι και άλλοι τουρίστες  προκειμένου    να κάνουν τους γάμους τους»!!!
 
Καμία μελέτη δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζει ότι είναι δυνατόν να αντέξει το ευαίσθητο οικοσύστημα της Υδρούσας όλο αυτό το φόρτο τουριστών και χρήσεων .           

 

Καταγγέλλουμε κάθε απόπειρα καταστρατήγησης των προστατευτικών διατάξεων του Π.Δ. Φ.Ε.Κ. Δ' 254/5.3.2004  “Περί καθορισμού ζωνών προστασίας, χρήσεων γης και όρων δόμησης στην παραλιακή ζώνη της Αττικής από τον Φαληρικό όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας”  και της εγκεκριμένης μελέτης του ΟΡΣΑ, η οποία  εξειδικεύει  το Π.Δ. θέτοντας συγκεκριμένους  περιορισμούς και όρους προστασίας.  Τη  θέση αυτή, άλλωστε, έχει υιοθετήσει με σχετική απόφασή του και το Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, το οποίο πρέπει  κάθε φορά να εγκρίνει την όποια διαμόρφωση με τις αρμόδιες υπηρεσίες του.

 

               Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών
             Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης

                               18/7/2014

 

 Το ΨΗΦΙΣΜΑ Φορέων και Πολιτών μπορείτε να το βρείτε:

στο http://aktesora0.wordpress.com/
και στο facebook, στο:
https://www.facebook.com/events/594058587376441/

στο fb group: Greek Seashore 0 Hour
μπορείτε να ποστάρετε φωτο από την αγαπημένη σας παραλία και να τη σώσετε!
https://www.facebook.com/groups/793753250689433/

Άλλα Ψηφίσματα για τον αιγιαλό


Στην Ελληνική γλώσσα
https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgo_Oikonomikon_G_Stoyrnara_Ypografoyme_Ohi_sto_xepoylima_ton_Ellinikon_paralion/?dKGNegb
(151.000 υπογραφές περίπου, στις 9/7/2014)

https://secure.avaaz.org/el/greece_coastbill_sam/?r=act
(3.000 υπογραφές περίπου, στις 9/7/2014)


Για τους Πολίτες άλλων χωρών:

Στην αγγλική γλώσσα:
https://secure.avaaz.org/en/petition/Ypoyrgo_Oikonomikon_G_Stoyrnara_Ypografoyme_Ohi_sto_xepoylima_ton_Ellinikon_paralion/

http://www.change.org/petitions/greek-goverment-stop-proposed-legislation-for-the-greek-shoreline
(32.300 
υπογραφές περίπου, στις 9/7/2014)

fb group: Greek Seashore 0 Hour
Post a photo of your favorite Greek seashore and help save it !
https://www.facebook.com/groups/793753250689433/

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Η θέση της ΡΙΚΙΠ ΒΒΒ για τις δημοτικές εκλογές 2014

        Η θέση της ΡΙΚΙΠ ΒΒΒ για τις δημοτικές εκλογές

Η ΡΙΚΙΠ διεξήγαγε έναν πρωτότυπο και πρωτοπόρο εκλογικό αγώνα, μέσα 
από ανοικτές συλλογικές διαδικασίες, με αποφάσεις που λαμβάνονταν σε Γενικές Συνελεύσεις, με υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους εκλεγμένους 
από τα μέλη και δήμαρχο εκλεγμένο από τα μέλη με μυστική ψηφοφορία.

Με τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας και της Διακήρυξης Αρχών που τα 
μέλη της Κίνησης διαμόρφωσαν, αποκτήσαμε κουλτούρα συνεργασίας και σεβασμού της άλλης άποψης. Άνθρωποι διαφορετικής πολιτικής προέλευσης συνεργάστηκαν αρμονικά, χωρίς παραγοντισμούς και ιδιοτέλειες. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι κανένας υποψήφιος δεν έκανε προσωπικό προεκλογικό αγώνα. Μέσα από συλλογικές διαδικασίες ομάδων δουλειάς 
η ΡΙΚΙΠ διαμόρφωσε  ένα πρόγραμμα που δίνει ουσιαστικές και ρεαλιστικές απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα του Δήμου μας και είναι έτοιμη να σταθεί δίπλα στα κινήματα και τους πολίτες που  αγωνιούν και αντιστέκονται .

Οι πολίτες της περιοχής μάς τίμησαν με ένα ποσοστό γύρω στο 8%. Εξασφαλίσαμε την εκπροσώπησή μας στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο. Θεωρούμε ότι το ποσοστό είναι ικανοποιητικό, μιας και  είναι η πρώτη φορά
 που μια Κίνηση με τα χαρακτηριστικά της ΡΙΚΙΠ, αγωνιστική, μη προσωποπαγής, χωρίς πελατειακό χαρακτήρα, μετέχει στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Δήμου μας.
Η ΡΙΚΙΠ  μετά από συζήτηση δεν προχώρησε  σε συνεργασία  με πρόσωπα ή κινήσεις, γιατί δεν υπήρχε κοινό πλαίσιο αρχών. Δεν διεκδίκησε από τους πολίτες ανάθεση για τη λύση των προβλημάτων. 
Πρότεινε το δρόμο της συμμετοχής και των κινημάτων. Όλα αυτά συγκρούονται με στερεότυπα ευρέως διαδεδομένα ανάμεσα σε πολλούς συμπολίτες μας.

 Πολλοί από τους άλλους συνδυασμούς και   υποψηφίους έχουν μακρόχρονη παρουσία στα δημοτικά πράγματα, με έναν τρόπο, όμως,  διαφορετικό από το δικό μας. Έχουν αναπτύξει δεσμούς με στρώματα της τοπικής κοινωνίας σε μια αντίληψη εξυπηρέτησης, λύσης προβλημάτων  με ανάθεση ή στη βάση προσωπικών σχέσεων και αμοιβαίων συμφερόντων.

Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψιν η μεγάλη ένδεια πόρων της ΡΙΚΙΠ. 
Ο προεκλογικός αγώνας μας διεξήχθη με έσοδα που προέρχονταν 
αποκλειστικά από εισφορές μελών και με σαφή στόχο την πιο λιτή 
και λιγότερο δαπανηρή προεκλογική εκστρατεία.

Όλα αυτά πιθανόν να στέρησαν από την Κίνηση μας μικρό ή μεγάλο αριθμό ψήφων. Εξασφάλισαν όμως την ανεξαρτησία της από μικρά ή μεγάλα συμφέροντα και την προφύλαξαν από το σαράκι του παραγοντισμού και της προσωπικής ιδιοτέλειας. Θεωρούμε ότι μακροπρόθεσμα την ωφέλησαν.

 Στις εκλογές, όπως ήταν αναμενόμενο,  επικράτησαν οι δύο πόλοι του 
ιδιότυπου τοπικού διπολισμού, με χαμηλότερα, πάντως, ποσοστά του αναμενόμενου στον πρώτο γύρο. 
Εμείς, όπως η Γενική μας Συνέλευση αποφάσισε, δεν στηρίξαμε κανέναν 
στο 2ο γύρο, αφού εκτιμήσαμε ότι τα προγράμματα και οι αρχές τους 
κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση από τη δική μας . 
Ο δεύτερος γύρος των εκλογών έδωσε ένα οριακό και αμφισβητούμενο αποτέλεσμα. Δεν πιστεύουμε, πάντως, ότι η βασική πορεία  στα μεγάλα προβλήματα πρόκειται να αλλάξει , προς όφελος των Δημοτών, παρά τις εξαγγελίες τους.  
Οι εκπρόσωποι των άλλων κινήσεων της ελάσσονος αντιπολίτευσης θα κριθούν, όπως κι εμείς εξάλλου, από τις θέσεις τους και την αγωνιστικότητά τους  για την επίλυση των  προβλημάτων του Δήμου και των δημοτών.

Η αντίσταση στην εκποίηση του παραλιακού μετώπου είναι σήμερα το κύριο πεδίο σύγκρουσης, όμως, ταυτόχρονα, θα παλέψουμε για να μην αλλάξουν οι χρήσεις γης στην περιοχή μας, αλλά και να βελτιωθούν οι συνθήκες στο Δήμο μας στον τομέα της Παιδείας, της Υγείας, της Κοινωνικής αλληλεγγύης , του Αθλητισμού, του Πολιτισμού. Να βελτιωθεί η καθημερινότητά μας. 
Να αναπτύξουμε την αλληλεγγύη μας με δράσεις στο πλευρό όσων πλήττονται από τα επαχθή μνημονιακά μέτρα της κυβέρνησης αλλά  και από  την εφαρμογή τους  στους Δήμους  από τους τοπικούς άρχοντες.