Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Ανάλυση της επιστολής του προεδρου του ΤΑΙΠΕΔ στο σύλλογο αρχαιολογων.


 
 

 


 
 
 
 
  blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                                 Βούλα  25/ 1 /2016
  Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                   Αριθμ. Πρωτοκ. : 005 / 2016 
   Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv

 

                                                         Ανακοίνωση
   ΜΙΑ  ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ‘’ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ’’ του πρ. του ΤΑΙΠΕΔ για τα ΑΡΧΑΙΑ,

                                        προς….. ΠΑΡΟΙΚΟΥΝΤΕΣ στη ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ.

 
Η εκποίηση του Αστέρα Βουλιαγμένης εξελίσσεται  μέσα σε κλειστές αίθουσες και με διαρροές προσωπικών επιστολών. Η  διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος και η διαφάνεια στις Δημόσιες συμβάσεις περνά σε άλλο επίπεδο, που πλέον θα προσδιορίζεται διεθνώς σαν πρακτικές ΤΑΙΠΕΔ.
 

Η επιστολή* του πρόεδρου του ΤΑΙΠΕΔ που απέστειλε προς τον σύλλογο αρχαιολόγων, όπως αυτή δημοσιοποιήθηκε και δεν αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, όπως όλες οι δηλώσεις-συνεντεύξεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ  έρχεται να καθησυχάσει την κοινή γνώμη, για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η εκποίηση χωρίς τις αναμενόμενες αντιδράσεις.

Όμως η διασφάλιση – προστασία  και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων  με την ταυτόχρονη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτούς δεν εξασφαλίζεται με τις λεόντειες υπέρ των επενδυτικών σχημάτων αδιαφανείς συμβάσεις, αλλά με τη νομική και θεσμική προστασία τους,  που απορρέει από το σύνταγμα και τους νόμους που ισχύουν για όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και όχι με φωτογραφικές διατάξεις και προνομιακή μεταχείριση μέσω ειδικής  νομοθεσίας.

Είναι σαφές ότι στην   πραγματικότητα το  μεγαλύτερο μέρος των αρχαιολογικών χώρων μεταβιβάζεται - πωλείται ισόβια, και όχι για κάποια χρόνια μαζί με όλο το ‘’γήπεδο’’-  «αφορούν το ισόβιο δικαίωμα ιδιοκτησίας (freehold*) του συνόλου της έκτασης 304,4 στρεμμάτων με τα επ’ αυτών κτίσματα (υφιστάμενα και μελλοντικά όπως προβλέπονται από το Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.), εξοπλισμό και υποδομές.* Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ξεκάθαρα συμπεριλαμβάνονται και αρχαιολογικοί χώροι και η επιφάνεια τους προσμετράται   μαζί με το δασικό χώρο στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης δόμησης-κάλυψης στο υπό υλοποίηση ΕΣΧΑΔΑ* (δηλαδή, αυτό που απερρίφθη  , αλλά και σε αυτό που αναμένεται να προταθεί) χώροι οι οποίοι έπρεπε ρητώς να εξαιρεθούν και να υπάρχει η πρόβλεψη της πρόσβασης σε αυτούς, αφού έχουν χαρακτηριστεί πρόσφατα Ζώνη προστασίας Α΄ και οφείλουμε να τους προστατεύσουμε (ΦΕΚ ΑΑΠ 402-13/11/2013* , αλλά και για όλη την ευρύτερη περιοχή ΦΕΚ ΑΑΠ 350- 4/10/2013*).

Η επιχειρούμενη απαξία του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου και η μη ανάδειξη και αξιοποίησή του αλλά και μη προσβασιμότητα σε αυτόν είναι αυτό που επιθυμούν οι  υποψήφιοι αγοραστές – κτήτορες της χερσονήσου, για να εξασφαλίσουν την ιδιωτικότητα και απομόνωσή τους από τους ιθαγενείς κατοίκους.

Το αναφέρει άλλωστε και στην επιστολή προς τους αρχαιολόγους  « Ο ναός του Απόλλωνος Ζωστήρα ρητά εξαιρείται από οποιαδήποτε αξιοποίηση .
Το με μακρόχρονη και αυτοδίκαιη παραχώρηση τμήμα της αρχαιολογικής ζώνης Α’ ,θα έχει την ίδια τύχη.

Η προστασία και διαφύλαξη των αρχαιοτήτων ομολογείται ότι δεν είναι εξασφαλισμένες με το νέο προτεινόμενο  ΕΣΧΑΔΑ , αλλά  τείνουν  προς τη διαφύλαξή τους  «….οι δε κατευθύνσεις του ΕΣΧΑΔΑ τείνουν προς τη διαφύλαξη, ανάδειξη και εν γένει προστασία των οριοθετημένων αρχαιολογικών χώρων…» .Σαν παραδείγματα μας  αναφέρει  « ενδεικτικά ΣτΕ ΠΕ 363/2013*, ΠΕ 29/2015* κ.λπ.» μόνο που και στα  παραδείγματα των νομολογιών του ΣτΕ εφαρμόζονται οι fast truck διαδικασίες αδειοδότησης, που απαξιώνουν και  θέτουν σε κίνδυνο τις αρχαιότητες που περιλαμβάνονται στη χερσόνησο, κατά την υλοποίηση των ταχύρυθμων εργασίων, κατασκευών και χωροθέτησης των νέων δομημένων  χώρων δηλαδή των πολυτελών κατοικιών με τον αυτόνομο περιβάλλοντα χώρο τους.  

Η ανάγκη για ισόρροπη ολοκληρωμένη ανάπτυξη σε τοπικό επίπεδο, με την ανάδειξη του αξιόλογου αρχαιολογικού και φυσιολατρικού πλούτου του Δήμου, που το αξιολογότερο δείγμα βρίσκεται στην χερσόνησο του Αστέρα, χάνεται για πάντα υπέρ της κατ΄ ευφημισμόν  ανάπτυξης και  ενός μηδαμινού εσόδου.

Εδώ υπενθυμίζεται ότι όλα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι διαθέσιμα για την εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση, αλλά καταβάλλονται άμεσα για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ (ν.3986/2011, Άρθρο 2 παρ. 14*), «το τίμημα που εισπράττει το Ταμείο από την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων μεταφέρεται το αργότερο μέσα σε 10 μέρες από την είσπραξη του σε πίστωση του ειδικού λογαριασμού... και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους». Ενός χρέους που η ελληνική κυβέρνηση αλλά και διεθνείς οργανισμοί όπως το ΔΝΤ θεωρούν μη βιώσιμο.
Η μετατροπή όλης της χερσονήσου σε οικιστική περιοχή από μερικώς τουριστική είναι μη αποδεκτή σύμφωνα και με την απόφαση του ΣτΕ ΠΕ 28/2015*. Άρα η οικοπεδοποίηση της χερσονήσου ακόμα και με μία κατοικία, σηματοδοτεί την  υποβάθμιση και αποκόπτει πλήρως την πρόσβαση σε αυτή.

Να υπενθυμίσουμε ότι επιπλέον  της κατασκευής και πώλησης των 15 κατοικιών των 1000 τ.μ.  με τον περιβάλλοντα χώρο τους σε μεγιστάνες, και όλες οι μέχρι σήμερα υπάρχουσες ενοικιαζόμενες καμπάνες θα ανακαινιστούν και θα επεκταθούν με στόχο να  μετατραπούν σε πολυτελείς ιδιοκτήτες κατοικίες, με την ανάλογη συνολική επιβάρυνση.

 
Είναι αξιοσημείωτο ότι  το παράκτιο τμήμα μαζί με τον  αιγιαλό όλης της χερσονήσου έχει παραχωρηθεί στην μεταβιβαζόμενη τουριστική επιχείρηση της ΑΣΤΗΡ ΑΞΕ *, με προφανή σκοπό.  Να εξυπηρετεί αποκλειστικά την  ιδιωτική πρόσβαση των κατοίκων της νέας ‘’γειτονιάς’’ της ελίτ που θα απομονωθεί στη χερσόνησο του μικρού Καβουρίου με το ισχύοντα νόμο για VIP.

Έτσι αίρεται η ψευδαίσθηση ότι η πρόσβαση στην παραλία θα είναι  απρόσκοπτη. Η πρόσβαση λοιπόν  χάνεται και θα αντικατασταθεί με   ειδική πρόβλεψη για πρόσβαση, το πιθανότερο σε σημεία κατάβασης στην βραχώδη ακτή ώστε  να ‘’εναρμονιστούν’’ μερικώς με τις προβλέψεις του νόμου 2971/2001* για τις ακτές.     

«Τέλος, θα περιέχει ειδικές προβλέψεις τόσο για την απομάκρυνση αυθαίρετων κατασκευών, που δεν τελούν σε συμφωνία προς το φυσικό περιβάλλον, όσο και για την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση του κοινού στις ακτές…»

 
Συμπεραίνουμε ότι η ‘’επιστολή’’ αυτή τελικά πρέπει να μας υποψιάσει περισσότερο.

Με   δεδομένο δε ότι καμία εκποίηση του ΤΑΙΠΕΔ δεν κρίνεται επωφελής για το άμεσο και διαρκές όφελος της Ελλάδας και ότι όλες οι διαδικασίες και συμφωνίες παραμένουν κρυφές μέχρι την  ολοκλήρωσή τους, οφείλουμε  να  επαγρυπνούμε και  να ενημερωνόμαστε διαρκώς με σκοπό την ουσιαστική διασφάλιση των Δημόσιων αγαθών , αρχαιολογικών χώρων – παραλιών – δασικών εκτάσεων, όπως μας επιτάσσει να πράξουμε το Σύνταγμα  και η μακραίωνη ιστορία μας.

                                                                                                                 ΡΙ.ΚΙ.Π.     Β.Β.Β.

*  (Όλα τα αναφερόμενα έγγραφα στις παραπομπές που ακολουθούν)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Δελτίο Τύπου για το ναό του Απόλλωνα Ζωστήρα, 14/1/2016 - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ

Ερμού 136, 10553 Αθήνα. Τηλ-Fax.: 2103252214, 6937075765, 

E-mail:archaeol@otenet.gr, 
 
Αθήνα, 14/1/2016
Αρ. Πρωτ.: 28

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Σαν να μην πέρασε μια μέρα, συνεχίζεται η εκποίηση δημόσιας περιουσίας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και ο παραγκωνισμός της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας


Με λύπη και οργή διαπιστώνουμε ότι όχι μόνο παραμένει ανέπαφο όλο το μνημονιακό νομικό πλαίσιο που προβλέπει “ειδικές ρυθμίσεις” για τους κάθε λογής “επενδυτές”, αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει ανενόχλητο το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν περιλαμβάνονται αρχαιολογικοί χώροι και περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές.

 

Πρόσφατα ανακοινώθηκε το προχώρημα της “επένδυσης” στον Αστέρα Βουλιαγμένης: δηλαδή της εκποίησης μιας ολόκληρης χερσονήσου με παρθένο περιβάλλον και τον εξαιρετικής σημασίας ναό του Απόλλωνα Ζωστήρα και μέρους του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου στο Καβούρι. Όσο κι αν ο νέος Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ισχυρίζεται ότι το νέο Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης του Δημοσίου Ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) θα προσαρμοστεί στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το θέμα δεν είναι τόσο απλό.

Αφενός, γιατί η ουσία της απόφασης αυτής είναι να μην τσιμεντοποιηθεί η χερσόνησος (και όχι να τσιμεντοποιηθεί λιγότερο, όπως λένε ότι προβλέπουν στο νέο ΕΣΧΑΔΑ) και αφετέρου γιατί δεν νοείται προστασία μνημείου (όπως είναι η συνταγματική επιταγή) όταν αυτό βρίσκεται μέσα σε ιδιωτική έκταση.

 
Δυστυχώς, τόσο για το ναό του Απόλλωνα Ζωστήρα, όσο και για άλλα μνημεία (βλ. ζώνη ΟΛΠ, Αφάντου κλπ), ισχύουν στο ακέραιο όσα γράφαμε στις 4/4/2013, πριν ψηφιστεί ο αναπτυξιακός νόμος της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου: “Πράγματι ο ναός του Απόλλωνος Ζωστήρος, που βρίσκεται εντός της έκτασης του Αστέρα Βουλιαγμένης, εξαιρείται από την εκποίηση που επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ. Όμως, τι ισχύει για τον περιβάλλοντα χώρο του; Υφίσταται«προστασία» μνημείου, όταν οι όροι χρήσης και δόμησης στον περιβάλλοντα χώρο, που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του μνημείου, μπορούν να διαμορφωθούν κατά το δοκούν από τον όποιο επενδυτή; Υπάρχει «ανάδειξη» σε έναν ναό, που βρίσκεται εντός ιδιωτικής έκτασης και στον οποίο δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στους επισκέπτες που δεν θέλουν να πληρώσουν εισιτήριο στον ιδιώτη; Τι σημαίνει τελικά στις μέρες μας «δημόσια περιουσία», όταν ολόκληρη η έκταση του Αστέρα, με τον αιγιαλό, την παραλία, τον περιβάλλοντα χώρο του μνημείου, και ένα από τα ελάχιστα άκτιστα σημεία του παραλιακού μετώπου της Αττικής, εκποιείται σε ιδιώτες;”


Όχι μόνο όλα αυτά δεν έχουν αλλάξει, αλλά επιπλέον η κυβέρνηση έρχεται ολοκληρώσει την παράκαμψη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας σπεύδοντας να υλοποιήσει εκείνη το νόμο 4146/2013 (ΦΕΚ Α΄ 90/18.04.2013) «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις», που περνά την αρμοδιότητα για την τύχη των αρχαιοτήτων (και του περιβάλλοντα χώρου τους) που βρίσκονται εντός μεγάλων επενδύσεων στους Υπουργούς Ανάπτυξης & Πολιτισμού. Αυτοί θα μπορούν πλέον να γνωμοδοτούν «κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης» (παρ. β άρθρου 5) και, άρα, κατά παράβαση και της αρχαιολογικής νομοθεσίας, καθώς και να ιδρύσουν το «Τμήμα Αρχαιολογικών Αδειών» στο Υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο δεν είχε τολμήσει να ενεργοποιήσει ούτε η ίδια η κυβέρνηση που το ψήφισε! Με την απόφαση ΑΔΑ: 744Π4653Ο7-Η22 ο Υπουργός Γιώργος Σταθάκης απευθύνει πρόσκληση σε υπαλλήλους του Δημοσίου που ενδιαφέρονται να εργαστούν το παραπάνω Τμήμα της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, μεταξύ αυτών. Μάλιστα, μεταξύ των προσφερόμενων θέσεων περιλαμβάνονται και έξι θέσεις αρχαιολόγων.

Τα μνημεία και οι αρχαιολογικοί χώροι, οι δημόσιες εκτάσεις, τα δάση, ο αιγιαλός και το τοπίο είναι δημόσια αγαθά, που προστατεύονται από το άρθρο 24 του Συντάγματος. Τα μνημεία και ο περιβάλλων χώρος τους αποτελούν μια αδιάσπαστη ενότητα και είναι αναγκαίο να προστατεύονται από κοινού.

   Απαιτούμε:


     ·        Να αποσυρθεί ο νόμος 4146/2013 (ΦΕΚ Α΄ 90/18.04.2013)

     ·        Να μην ιδρυθεί το «Τμήμα Αρχαιολογικών Αδειών» στο Υπουργείο Ανάπτυξης και να     
      παγώσει η προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων σε αυτό (βλ.Πρόσκληση εκδήλωσης
      ενδιαφέροντος για κάλυψη οργανικών θέσεων της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και
      Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού με
      Μετατάξεις  Μεταφορές/ 10 Δεκεμβρίου 2015)

     ·        Να σταματήσει η εκποίηση της δημόσιας έκτασης στον Αστέρα Βουλιαγμένης από το
       ΤΑΙΠΕΔ, όπως έχει ζητηθεί και από τους όμορους Δήμους.

     ·        Να μεριμνήσει το ΥΠΠΟ, ώστε να αναδειχθεί ο ναός και να διαμορφωθεί ελεύθερη
      πρόσβαση στο μνημείο για όλους τους επισκέπτες.

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Η ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΤΩΝ V.I.P. – Αποχαιρέτα την, τη Βουλιαγμένη που χάνεται… (Δ.Τ. ΡΙΚΙΠ ΒΒΒ 002-2016)


 

 


 
 


blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                         Βούλα  11/ 1 /2016
 Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                         Αριθμ.Πρωτοκ. : 002 / 2016 
Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv

 
                                                        Δελτίο  Τύπου – Ανακοίνωση

                                                             Η  ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ  ΤΩΝ  V.I.P. –

Αποχαιρέτα την, τη Βουλιαγμένη που χάνεται…

Τα μεγαλοστελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και των  Funds, δεν ξαποσταίνουν, Χριστουγεννιάτικα παζάρευαν και Πρωτοχρονιάτικα συμφώνησαν για το ξεπούλημα της χερσονήσου του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Το ΤΑΙΠΕΔ της προκλητικής και νομοθετημένης αδιαφάνειας, και της σκανδαλώδους ασυλίας, συνεχίζοντας το ξεκάθαρα πλέον ζημιογόνο για το Δημόσιο συμφέρον έργο του, προχώρησε στην υπογραφή της συμφωνίας με το Τουρκοαραβικό επιχειρηματικό σχήμα, αγνοώντας στην ουσία το συνταγματικά-νομικά-περιβαλλοντικά –ηθικά, απόλυτα τεκμηριωμένο σκεπτικό και αυτή την απόφαση του ΣτΕ ( ΠΕ 28/2015).

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.   Β.Β.Β. ήδη από το 2013 ξεκάθαρα με όλες τις ανακοινώσεις της και τις δυναμικές παρεμβάσεις της  (με  συγκε- ντρώσεις , ημερίδες , κινητοποιήσεις  στο  χώρο  του  ΑΣΤΕΡΑ  κλπ), διατύπωσε  τις θέσεις  της για αυτή τη προσπάθεια ξεπουλήματος Δημόσιας περιουσίας – αγαθού. Κατέδειξε δημόσια κάθε μεμπτό σημείο αυτής της συμφωνίας και απέδειξε δημόσια το μέγεθος της μόνιμης καταστροφής και της απόλυτης ζημιάς (κοινωνικής-περιβαλλοντικής-πολιτιστικής-οικονομικής), σε παρόντα αλλά κυρίως σε μελλοντικό χρόνο.

Η αταλάντευτη διατυπωμένη θέση της ΡΙΚΙΠ, που συνεχίζει να ισχύει στο ακέραιο, είναι η ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών στις παραλίες – αρχαιολογικούς χώρους – δασικές εκτάσεις και κοινόχρηστες υποδομές σε ολόκληρη την περιοχή της χερσονήσου του Αστέρα, που αποτελούν Δημόσια περιουσία-αγαθά και είναι έξω από κάθε συναλλαγή, αμεταβίβαστα και συνταγματικά κατοχυρωμένα.  

Φωτίζοντας τα σκοπίμως σκοτεινά σημεία της συμφωνίας και αξιολογώντας διαχρονικά, λεπτομερώς και με τεκμηρίωση τα στοιχεία,  επιγραμματικά αναφέρουμε :

·      Με την συνένωση του Δημόσιου – κοινόχρηστου τμήματος στο οποίο δεν επιτρέπεται καμία δόμηση, με το τμήμα με τις τουριστικές χρήσεις, κατάφεραν να ‘’κερδίσουν’’ χιλιάδες τετραγωνικά δόμησης και να επωφεληθούν από την υπεραξία τους.  Όλη όμως η περιοχή της χερσονήσου είναι τελεσίδικα εκτός σχεδίου πόλης και Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.

·      Η προσπάθεια να καταστήσουν τη χερσόνησο οικιστική περιοχή με προνομιούχους κροίσους κατοίκους     οι οποίοι θα αποτελέσουν στην ουσία μια κλειστή κοινωνία  υψηλής ασφάλειας που δεν θα μπορεί να προσεγγίσει κάποιος κοινός θνητός, κατά τα πρότυπα του εξωτερικού, είναι τώρα περισσότερο ορατή .

    Οι προτεινόμενες 13 με 15 υπερπολυτελείς  κατοικίες με επιφάνεια άνω των 1000 τ.μ. είναι η αρχή. Αναφέρεται εξάλλου και από το ΣτΕ στην ανάλυση του ΕΣΧΑΔΑ ότι είναι η Α’ φάση του σχεδίου τους.  Το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ είναι απόλυτα ξεκάθαρο δεν επιτρέπεται η κατασκευή αυτοτελών ιδιόκτητων κατοικιών και την όποια δόμηση έξω από περίγραμμα των ήδη υπαρχόντων κτιρίων αλλά και στο αδόμητο τμήμα της χερσονήσου-«η φυσιογνωμία του ακινήτου θα αλλοιωθεί δραματικά με την ανέγερση κατοικιών -- από περιοχή φυσικού κάλους θα μετατραπεί σε πολυτελή ‘’γειτονιά’’της Βουλιαγμένης».   

·      Η πώληση είναι ισόβια, και όχι για κάποια χρόνια σε όλο το ‘’γήπεδο’’-  «αφορούν το ισόβιο δικαίωμα ιδιοκτησίας (freehold) του συνόλου της έκτασης 304,4 στρεμμάτων με τα επ’ αυτών κτίσματα (υφιστάμενα και μελλοντικά όπως προβλέπονται από το Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.), εξοπλισμό και υποδομές.». Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ξεκάθαρα συμπεριλαμβάνονται και όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι που έπρεπε ρητώς να εξαιρεθούν και να υπάρχει η πρόβλεψη της πρόσβασης σε αυτούς, αφού έχουν χαρακτηριστεί πρόσφατα Ζώνη προστασίας Α΄ και οφείλουμε να τους προστατεύσουμε .

·      Η χερσόνησος είναι επίσης δασική περιοχή, με πολλά πολυετή δέντρα κυρίως χαλέπιας πεύκης και με την ασφαλή εκτίμηση του ΣτΕ, με το προτεινόμενο σχέδιο θα κοπούν το λιγότερο 35 δέντρα και το πιθανότερο  είναι τελικά να κοπούν 130 πολυετή δέντρα, με πρόβλεψη να φυτευτούν διάσπαρτα διάφορα νεαρά φυτά σε διπλάσιο αριθμό.

 

             Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε την καταγεγραμμένη ακόμη και στο εξεταζόμενο ΕΣΧΑΔΑ, προσπάθεια οικιστικής αξιοποίησης του δασικού λόφου έκτασης 87 στρεμμάτων, του Εκκλησιαστικού ορφανοτροφείου, φερόμενης ιδιοκτησίας της εκκλησίας (υπάρχουν  αρχαία  και ο χώρος έχει κοινωφελή  χρήση).

            Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η διαφαινόμενη επέλαση της επενδυτικής μανίας στο σύνολο της ακτογραμμής μέχρι την λίμνη της Βουλιαγμένης,  με απώτερο σκοπό να ενωθεί με την έκταση των 1.200 στρεμμάτων της Φασκομηλιάς.

·      Με το σχέδιο της ολικής εκποίησης της χερσονήσου η ζημία της κοινωνίας και των πολιτών θα είναι μη αναστρέψιμη και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά γι αυτό και σκοπίμως δεν διερευνήθηκε η γνώμη τους μέσω της προβλεπόμενης Διαβούλευσης που ορίζεται ρητά από την  Ευρωπαϊκή Οδηγία 2001/42/ΕΚ, που έχει ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία. Θα μας στερηθεί βίαια η πρόσβαση, μαζί με τα υπόλοιπα αρχαία-δάσος-παραλίες, με σκοπό ένα ευτελές τίμημα το οποίο θα καταλήξει στην μαύρη τρύπα του άδικου χρέους  και της φενάκης ότι έτσι αυτό  θα απομειωθεί.

·     

Η στάση του Δημάρχου ήταν πάντα σύμφωνη με τη θέση ότι οι επενδύσεις είναι πάντα καλοδεχούμενες. Έτσι από το 2013 ακόμη, συμφωνούσε με την υλοποίηση του απαράδεκτου αρχικού  ΕΣΧΑΔΑ (με την ολική τσιμεντοποίηση της χερσονήσου και τις 100 κατοικίες).

Ο Δήμαρχος, με βάση δημοσιεύματα τα οποία και ποτέ δεν διαψεύστηκαν, ήρθε σε επαφή με το επενδυτικό  Fund  ( αναφέρεται δε ‘’με την ανάληψη των καθηκόντων του’’) και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι καλοί επενδυτές θα κατέβαλαν στον Δήμο, μέσω της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, μεγάλα κατ’ έτος ποσά. Όμως ο Δήμος έχει θεσμοθετημένους πόρους που καταλογίζει και εισπράττει και  δεν τους ‘’ανταλλάσει’’ με υποσχέσεις καταβολής αμφίβολων ποσών που επαφίενται στην ‘’καλή θέληση’’ των επιχειρήσεων.
Τα δημοσιεύματα ισχυρίζονταν επίσης ότι ο Δήμος εάν δεν υλοποιηθεί η επένδυση, θα χάσει από τις οικοδομικές άδειες 2- 3 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα διοχετεύονταν στην κοινωνία μέσω κοινωνικών προγραμμάτων, όταν είναι γνωστό  ότι στα ΕΣΧΑΔΑ η άδειες δεν εκδίδονται από τους Δήμους, αλλά από το αρμόδιο  Υπουργείο  σαν στρατηγικές επένδυσης και μάλιστα με τεράστιες ατέλειες και φοροαπαλλαγές. Επιπλέον στα υλοποιούμενα ΕΣΧΑΔΑ το Δημόσιο οφείλει να καταστήσει το εκποιούμενο οικόπεδο πλήρως οικοδομήσιμο, αναλαμβάνοντας το κόστος της αναβάθμισης των αναγκαίων υποδομών  δηλαδή ύδρευση-αποχέτευση-ηλεκτροδότηση.
       Ο Δήμαρχος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβαρύνει τους Δημότες με το κόστος των ιδιωτικών έργων για
       την αποχέτευση   του Αστέρα και να επιτρέψει την επιβάρυνση όλης την περιοχή από τις εργασίες αναβάθμισης
      των συνδέσεων ρεύματος και νερού.

       Εκ της θέσεως του κάθε Δήμαρχος οφείλει να προασπίζεται  το Δημόσιο και Δημοτικό συμφέρον.
      Ο Δήμος  έχει ιδιοκτησιακά - περιουσιακά δικαιώματα στο κοινόχρηστο τμήμα της χερσονήσου καθώς και               
     δικαιώματα   νομής και χρήσης σε άλλα τμήματα, τα οποία  σε κάθε περίπτωση ο Δήμαρχος πρέπει να τα  
      προασπίσει-διεκδικήσει.
             Ο νέος νόμος 4337/2015 για τα προαπαιτούμενα του 3ου μνημονίου στο άρθρο 13, ορίζει ότι στις συμβάσεις παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ, δεν επιβάλλονται τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας από τους ΟΤΑ, εφόσον προβλέπεται στην σύμβαση αυτή ότι οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχονται από  τις ίδιες τις εταιρείες. Κατά συνέπεια,  εάν έγκαιρα η διοίκηση του Δήμου δε λάβει πλήρη γνώση της νέας συμφωνίας, το θεσμοθετημένο δικαίωμα της διαχείρισης-αποκομιδής απορριμμάτων θα εκχωρηθεί σε ιδιώτες.  Μια επιπλέον ζημία εκτός αυτής που  προέρχεται από τα ήδη προβλεπόμενα  μηδαμινά δημοτικά τέλη που ορίζονται σε αυτές τις επενδύσεις.

       Ο θεσμικός ρόλος του Δημάρχου, επιβάλει να απαιτήσει την άμεση γνώση του προτεινόμενου ΕΣΧΑΔΑ, και της σύμβασης, ώστε  να παρέμβει καταλυτικά όπως οφείλει υπέρ του Δημόσιου συμφέροντος των δημοτών και κατοίκων του Δήμου .

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. ΒΒΒ έθεσε από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της ως έναν από τους κύριους στόχους της να αγωνιστεί ώστε να ανατραπούν τα σχέδια για εκποίηση της Δημόσιας περιουσίας. Να µην επιτρέψει την εκχώρηση του φυσικού και πολιτιστικού µας πλούτου σε όφελος των µεγαλοεπενδυτών. Για παραλίες ελεύθερες για όλους τους πολίτες και διαχείρισή τους µε δημόσιο κοινωνικό έλεγχο.                                   
    Οραματίστηκε και παλεύει για να γίνει η πόλη μας ένας τόπος με φυσικές ομορφιές που θα αναδεικνύονται και θα αξιοποιούνται σε όφελος των δημοτών και όχι των μεγαλοσυμφερόντων που τις λυμαίνονται.

Το όποιο νέο επενδυτικό σχέδιο θα βρει κατηγορηματικά αντίθετους τους πολίτες που αντιτάχθηκαν στη σκανδαλώδη πώληση της χερσονήσου, στο βαθμό που θα κινείται στο ίδιο μοτίβο με το προηγούμενο. Στο βαθμό δηλαδή που δεν θα περιορίζεται στην ήδη θεσμοθετημένη έκταση για ξενοδοχειακή χρήση, που δεν θα διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση για τους πολίτες ή που θα συμπεριλαμβάνει τους 3 αρχαιολογικούς χώρους Α' προστασίας.

Ο δρόμος για την υφαρπαγή της δημόσιας γης και τη τσιμεντοποίηση της χερσονήσου του Αστέρα δεν θα είναι εύκολος.......

Η Δημοτική κίνηση ‘’ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ Κίνηση Πολιτών Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης’’ θα στηρίξει ενεργά τον αγώνα των πολιτών για την διασφάλιση της Δημόσιας περιουσίας, του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομίας.

                                                                                  

                                                          ΡΙ.ΚΙ.Π.   Β.Β.Β.             

  ===================================================
Ακολουθούν οι παραπομπές για τα εξεταζόμενα έγγραφα:

ΕΣΧΑΔΑ - ΣΜΠΕ : ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ - 2013

ΣτΕ : απόφαση ΠΕ28/2015 - ΕΣΧΑΔΑ ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ


Αποφ.380/2013-Δ.Σ.ΔήμουΒ.Β.Β=Για την πώληση-αξιοποίηση του ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜ.


ΖΩΝΕΣ Α΄προστασίας ΑΡΧΑΙΩΝ-ΦΕΚ 402 ΑΑΠΘ 13/11/2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ KTHMATOΛΟΓΙΟ=AΡΧΑΙΑ ΛΟΦΟΣ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΊΟΥ-ΦΕΚ 402/2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ KTHMATOΛΟΓΙΟ=AΡΧΑΙΑ ΝΑΟΥ ΑΠΟΛΩΝΑ+ΟΙΚΙΑ ΙΕΡΕΑ-ΦΕΚ 402/2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ KTHMATOΛΟΓΙΟ=AΡΧΑΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ Ν.Ο.Β.-ΦΕΚ 402/2013 


ΖΩΝΕΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ περιοχές ΚΑΒΟΥΡΙ -ΦΕΚ 350 ΑΑΠΘ 4-10-2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ - ΚΑΒΟΥΡΙ + (ΟΛΙΚΟ)= ΦΕΚ 350 ΑΑΠΘ 2013


               ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
               Η  ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ  ΣΤΟ  ΑΚΙΝΗΤΟ

·        Πως βρέθηκε το Δημόσιο – κοινόχρηστο ακίνητο στη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου (Λαιμός Βουλιαγμένης), στο στόχαστρο του ΤΑΙΠΕΔ; Η απόφαση του ΔΣ της Εθνικής Τράπεζας να απαγκιστρωθεί από  μη κερδοφόρες επιχειρήσεις που είχε στο χαρτοφυλάκιο της, ξεκίνησε την άμεση διαδικασία πώλησης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος  του ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ( έμβλημα περισσότερο από 40 χρόνια για την περιοχή και με την προϋπόθεση της διασφάλισης της ασφαλούς πρόσβασης στις παραλίες και τον αρχαιολογικό χώρο και τον απόλυτο σεβασμό στο ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον , χρήσιμη η διατήρηση του).

Όμως η περίοδος που αποφάσισε να το πουλήσει ήταν η χειρότερη για τον κλάδο των ξενοδοχείων, αλλά ταυτόχρονα συνέπεσε με την δημιουργία του ΤΑΙΠΕΔ και του μνημονιακού καθήκοντος ξεπουλήματος έναντι όποιου τιμήματος και με όποιο τρόπο, έτσι εφευρέθηκαν νέοι κανόνες και νόμοι που παρέκαμπταν όλα τα υπάρχοντα και ισχύοντα για όλους τους υπόλοιπους πολίτες αυτής την χώρας.

Η ορθή οδός ήταν να ενταχθεί σαν στρατηγική επένδυση σε αναβάθμιση των εγκαταστάσεων μέσω ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης ) και η όποια επιχειρούμενη ζημιά στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον θα περιοριζόταν στο χώρο της ‘’φερόμενης’’ ιδιοκτησίας της (γατί πράγματι και αυτό ακόμη ερευνάται)έκτασης 192,6 στρεμμάτων.  Έτσι συναποφασίστηκε με το  πάντα επιχειρηματικά φιλικό ΤΑΙΠΕΔ ( που οφείλει να διασφαλίζει μόνο το δημόσιο συμφέρον – και είναι το μόνο που δεν κάνει) να του δοθεί η δυνατότητα μέσα  από μεταξύ τους συμφωνία να ενωθεί με το Δημόσιο-κοινόχρηστο τμήμα 111,8 στρεμμάτων και να ενταχθεί σαν δημόσια στρατηγική επένδυση  μέσω ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου ).
Το όφελος αυτής της πράξης είναι ότι λόγω της απαξίας των πολυτελών ξενοδοχείων παγκόσμια δεν θα βρισκόταν αγοραστής του ξενοδοχειακού συγκροτήματος και έτσι συναποφασίστηκε με τον τρόπο αυτό να μετατρέψουν μεγάλο μέρος της χερσονήσου σε οικιστική κοινότητα πλουσίων.
Το σχέδιο τους  με την ένωση τμήματος της χερσονήσου  με  επιτρεπόμενη ξενοδοχειακή χρήση (νόμιμα ορίζεται ο συντελεστής δόμησης σε 0,2 μόνο σε αυτό το τμήμα, άρα 192.622 τ.μ. Χ 0,2= 38.5224 τ.μ. επιτρεπόμενη δόμηση – με πραγματοποιημένη και νομιμοποιημένη 52.187 τ.μ., το επιτρεπόμενο όριο δόμησης είχε ήδη υπερκαλυφθεί ) με το υπόλοιπο Δημόσιο-κοινόχρηστο τμήμα που απαγορεύεται  τελείως η δόμηση (νόμιμα ορίζεται ο συντελεστής δόμησης σε 0 στο Δημόσιο τμήμα, άρα 111.807 τ.μ. Χ 0 = 0 τ.μ. επιτρεπόμενη δόμηση), για να καθοριστεί μετά ότι τα από συνένωση δημόσιου και ιδιωτικού, ακίνητα με ΕΣΧΑΔΑ μπορούν να θεωρούνται ενιαία και να αξιοποιούνται με κοινούς όρους και έτσι να επωφεληθούν(συνολικά  έκταση 304.429 τ.μ.Χ 0,20 = 60.886 τ.μ. και επωφελούνται τα αυξημένα τετραγωνικά της δόμησης 8.699 τ.μ.), καλό είναι να επισημάνουμε και πάλι ότι σε όλη την χερσόνησο υπάρχει δασική κάλυψη και αρχαία, που και αυτές οι περιοχές έπρεπε να εξαιρεθούν από τον υπολογισμό της επιτρεπόμενης δόμησης.
 
           Η Εθνική τράπεζα εν ολίγοις είχε ένα μη εύκολα και με χαμηλή συγκριτικά τιμή ακίνητο (λόγω    
           μορφής-παλαιότητας  κατασκευών και οικονομικής κρίσης ) και με την συνένωση επιχειρείται  να
           πουλήσει την υπεραξία δόμησης που απέκτησε το ακίνητο της μετά την συνένωση.
            Παρουσίασε για να ξεπεράσει τις αντιστάσεις των  υπηρεσιών αμφίβολα στοιχεία ότι όλη η περιοχή
            είναι εντός σχεδίου πόλης και με οικιστική χρήση(ακόμη και η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου μας,
           έκρινε τότε ότι όλη η χερσόνησος είναι εντός σχεδίου), γεγονός που απορρίπτει ξεκάθαρα το ΣτΕ.

                                                       ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 9/2/20014